Ljubljana, 02.04.2014 | Daliborka Podboj

Na drugem plesnem mestu

Pleše se tudi na relaciji Ljubljana - Praga

Z novo gledališko dvorano na Kardeljevi 28A je SVŠGL omogočila svojim učenkam Umetniške gimnazije za sodobni ples, da se še bolj študijsko poglabljajo v svojo izbrano umetniško zvrst, v kreativnost sodobnega plesa. Na mestu drugje je predstava, ki je nastajala na dveh mestih, in to drugje izven matičnih šolskih klopi. Maja Delak, pedagoginja in koreografinja, je svoje gojence popeljala v Prago na Konservatorij Duncan Centra, praško šolo sodobnega plesa Duncan, ki nosi ime po slavni pionirki novo nastajajoče plesne dobe Isadori Duncan. Konzervatoř Duncan Centre Praga je celostno zasnovan šolski pouk sodobnega plesa, ki se konča s srednješolsko stopnjo in omogoča študijsko nadaljevanje na dveletnem višješolskemu programu.

Plesna združitev Ljubjane in ...
Plesna združitev Ljubjane in ...


Direktorica šole je s tem šolskim letom postala Lenka Flory, plesalka in koreografinja soustanoviteljica skupine Deja Donne, sicer je plesala in sodelovala v Belgiji - Ultima vez, Nemčiji, na Češkem ... Dobri znanki, Maja Delak in Lenka Flory, sta se dogovorili za prvi skupni projekt sorodnih umetniških srednjih šol, in prva, ki je izbirala plesalce za svoj projekt iz vrst praških in ljubljanskih srednješolcev, je bila Delakova. Kot je na predstavi uvodoma dejala, je bil to njen izbor učencev, ki sodelujejo v projektu, in ne izbira najboljših učencev ene ali druge šole. Iz klopi četrtega in tretjega razreda je izbrala pet slovenskih plesalcev, v Pragi pa tudi pet njihovih, pozneje je pridružila še štiri iz slovenskih vrst, tako da jih je v koreografiji Nekje drugje soustvarjalo in plesalo štirinajst.

... Prage ...
... Prage ...


Praško plesno šolo so predstavili: Anita Bánhegyi, Nikola Némecová, Marinka Tobišková, Vit Výsokový in Roman Zotov. Iz slovenskih vrst pa so nastopili: Žana Babnik, Sara Janaškovič, Anamaria Klanjšček, Maja Koražija, Petra Peček, Teja Drobnjak, Žigan Kranjčan, Mojca Lukan in Lara Ostan Vejrup.

...
...


Delo se je začelo v času šolskih zimskih počitnic, ki so sledile tako v Pragi kot v Ljubljani. Prve skupne vaje so tekle deset dni v praških šolskih prostorih od 16. do 26. februarja, in so potekale od jutra (9.30) pa do večernih ur z enournim odmorom za kosilo, nato je sledila selitev desetdnevne delavnice še v prostore SVŠGL in končni prikaz doseženega rezultata. Delavnico je vodila in koreografijo postavila Maja Delak. Cilj projekta te mednarodne izmenjave dveh šol je usmeritev mladih plesalcev v procese ustvarjanja in nastajanja nove predstave.
Predstava se je začela in tudi dogajala v študijski tišini, ki odpira obzorja sodelovanja, dopolnjevala pa z glasbeno tematiko glasbenika Luke Prinčiča, s scensko svetlobo se je poigrala oblikovalka Urška Vohar, stekla pa v produkciji Konzervatoř Dunkan Centre, Praga (direktorica Lenka Flory); Srednja vzgojiteljska šola in gimnazija Ljubljana (direktor Alojz Pluško).

...
...


O svojih izkušnjah tega mednarodnega sodelovanja so spregovorili tudi učenci, in svojo prestalo preizkušnjo omenjali kot novo ter zanimivo doživetje in sodelovanje, dejali so tudi, da so bile težave s sporazumevanjem, kajti bili so prisotni plesalci štirih različnih držav in so govorili štiri različne jezike (češki, madžarski, ruski, slovenski), saj v praško šolo sodobnega plesa prihajajo tudi mladi iz sosednjih držav. Direktorica Konservatorija za sodobni ples Duncan v Pragi Lenka Flory je v svojem pozdravnem nagovoru izpostavila, da se diplomanti njihove šole poklicno usmerjajo v poučevanje plesa, se spuščajo v koreografske vode, najdejo svoj prostor v mednarodnih in domačih plesnih skupinah, in so tudi  terapevti. 

...
...


Na mestu drugje je 45 minut trajajoča predstava mladostne energije, srednješolskih potencialov in vzdušja današnjih srednješolskih klopi, medsebojnega druženja v poslikavah sodobnega plesnega prepleta. Scena se začne počasi in z občutkom, ko se vsak posamično odzove na začetni trenutek ali izpostavi svoje stanje v tem začetku. Tudi sugestivni odsev njihove generacije se zgodi prav na tem začetku, ko ga Ona gleda, in čeprav se njene oči lepijo nanj, jo On ne vidi in ne začuti, uporna je, pa vendar mora odnehati. Zgodil se je premik in se začne tok plesne energije, sledijo kontakti, povezovanja, odmiki, je igra, je lov, je tek, so zdrsi in padci, pa tudi pomoč in podpora. Plesna komunikacija skupine štirinajsti mladostnikov je živa in oprijemljiva, telesa se lepijo in se išče tudi prepotrebna tolažba, zavetje v opojni toplini objema, objemov.

...
...


Koreografija je točno postavljena, zahteva koncentracijo, usmeritev in pravi čas vstopa v gibalno strukturo, odpira tudi prostor lastni improvizaciji, je pedagoško začrtana in dovolj prostorsko razvejana, izpolnjena z zanimivimi konstrukcijami duetov. Ves čas izvirno in povezovalno izstopa v začrtani solistični noti odlične izvedbe mladi gostujoči plesalec iz Prage, ki mu največkrat tudi vsi ostali kar dobro sledijo, ob tem je vsak v skupini štirinajstih dovolj viden, razgaljen in povsem svoj. Njegovo plesno dinamiko še posebej signira pomladna barva kostuma, ki še dodatno izstopa v nevtralni sivini vsakdanjih ležernih oblačil (kostumografija Lenka Flory). Naslednje prizorišče predstave bo v Pragi.

... (Foto: Maja Radojevič)
... (Foto: Maja Radojevič)

Ime*
Vaš komentar*:
Prepišite kodo:
captcha
Komentarji
Na špici
Klemen Prašnikar in Saška Averkijeva. Svetovnemu naslovu dodala še zmago v Angliji!
Neverjetno, še vedno počasi dojemava, kaj se je dejansko zgodilo. Zmagati na tako prestižnem tekmovanju je posebna čast, in ker nisva bila ...
Preberi članek
Preberi članek
Januar 2018
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Preberi članek
Preberi članek
Preberi članek
Preberi članek
Zdravi in lepi poleti pa tudi pozimi. Z Oriflamom vedno!
V novem katalogu vas poleg številnih ugodnosti čaka tudi nekaj novih izdelkov
Veganski bananini krofi
Tudi krofi brez sladkorja so lahko sladki in slastni
Preberi članek
Preberi članek